חוק הצבת דפיברילאטור – החובה של מקומות להציב אחד כזה

      תוכן שיווקי

תוכן עיניינים

בשנת 2008 יצא חוק שנקרא חוק הצבת דפיברילאטור במקומות ציבוריים. החוק מחייב את כל מי שמחזיק או מפעיל מקום ציבורי, להתקין מכשיר דפיברילאטור אוטומטי. במאמר זה נציג את את החוק, נסביר למה חוק זה חשוב כיום, מהו הדפיברילאטור האוטומטי ואיך כל אחד יכול להפעיל אותו כדי להציל חיים של אדם החווה אירוע לבבי.

חוק הצבת דפיברילאטור

החוק להצבת מכשיר החייאה דפיברילאטור הוא חוק שיצא בשנת 2008 והוא מגדיר כי כל מי שמחזיק או מפעיל מקום ציבורי, עליו להתקין במקום מרכזי ונגיש מכשיר החייאה מסוג דפיברלאטור. על מפעיל המקום לדאוג לתקינות וכשירות המכשיר באופן שוטף ובהתאם לתקנות. כמו כן, החוק מגדיר כי על המפעיל לדאוג לשילוט מסודר המפנה את האנשים המבקרים במקום אל מכשיר ההחייאה.

מכשיר הדפיברילאטור אליו מתייחסים בחוק הוא המכשיר האוטומטי שתפקידו להסדיר את הפעילות החשמלית של הלב במצבים בהם לאדם מסוים הייתה הפרעה בתפקוד הלב או בקצב שלו. מפעיל מקום ציבורי שלא יציב את המכשיר על פי תקנות החוק, צפוי לקבל קנס. כמו כן, מגדיר החוק מקומות נוספים כמו משטרה וצבא שעליהם להציב את המכשיר בדיוק כמו כל מקום ציבורי.

למה חוק זה חשוב כיום?

החוק להצבת דפיברילאטור חשוב מאוד כיום מהסיבה שהתופעה של אירועי לב הולכת וגוברת. כיום כ- 400 אנשים בכל חודש סובלים מהתופעה ומדובר על ארוע מסכן חיים. חיבור של אדם לדפיברילאטור בזמן יכולה להציל את חייו. איכות החיים שגדלה ואורח החיים שלנו כיום מגדיל את הסטטיסטיקה לחוות אירוע לבבי. יותר ויותר אנשים מעשנים, סובלים מהשמנת יתר ומשומנים המצטברים על דפנות העורקים, כל אלו במשך הזמן גורמים לארוע לב פתאומי ללא הכנה מוקדמת. ארוע לב שלא מטופל תוך מספר דקות עלול להסתיים במוות, שימוש במכשיר מעלה את הסיכויים של האדם לחיות ועל כן הוא חשוב והכרחי גם במקומות ציבוריים.

איזה סוג של דפיברילאטור מציבים במרחב הציבורי?

הדפיברילאטור המצוין בחוק הוא הדפיברילאטור האוטומטי. החוק מגדיר את המכשיר הספציפי הזה, מתוך הנחה כי לא כל האנשים יודעים להפעיל מכשיר החייאה ולא כל האנשים מתפקדים היטב במצבי לחץ רפואיים. מכשיר אוטמטי מאפשר לאדם לעקוב אחר הוראות החיבור, ללחוץ על כפתור ולעזור לאדם החווה את הסכנה במיידי ועד להגעת צוות רפואי.

לסיכום, מכשיר החייאה מסוג דפיבריאלטור הוא מכשיר הכרחי מאוד גם במקומות ציבוריים. אדם שחווה אירוע לבבי, חווה אותו באופן פתאומי וכל דקה היא חשובה על מנת להציל את חייו. אם אדם יחכה עד שצוות רפואי יגיע למקום, יכול להיות שיאבד את חייו. על מנת להימנע מכך, קיים כיום חוק המחייב הצבת מכשיר החייאה דפיברילאטור במקומות ציבוריים וכל מקום הומה אדם.

אהבתם? שתפו!

פרסומים דומים: